قلعه چهاربرج باغبادران

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. جاذبه های گردشگری
  4. chevron_right
  5. قلعه چهاربرج باغبادران

قلعه چهاربرج باغبادران

قلعه چهاربرج؛ نماد شهر باغبادران

آثار تاریخی بیانگر هویت یک ملت هستند. حفظ و نگه داری آنها به منزله پاسداری از هویت خویش می باشد. از جمله آثار تاریخی شهر باغبادران که نشان از قدمت و دیرینگی این سرزمین کهن می دهد. قلعه چهاربرج یا قلعه نظامی است.

این قلعه قدیمی در شهر باغبادران می باشد. این قلعه از آثار تاریخی باقی مانده در شهر باغبادران است. در گذشته این قلعه، قلعه ای نظامی بوده است. قلعه برفراز تپه ای در شمال و مرکز شهر باغبادران قرار دارد. این قلعه نمایی منحصر به فرد است. قلعه از حاشیه زاینده رود -ارتفاعات اطراف و حتی پست ترین نقطه شهر قابل رویت است.

قلعه چهاربرج به مانند نگینی بر تارک شهر باغبادران میدرخشد. از درون قلعه از هر طرف که به شهر نگاه کنیم از نظر موقعیت سوق الجیشی عظمت خود را نمایان می سازد. شدت نور, رنگ گرم نور و استقرار منابع نور در دور تادور دیوارها و چهار برج و مدخل ورودی قلعه بر ریتم نمایش آن درشب از جهات متعدد می افزاید. این همه منظره ای بدیعی را به وجود می آورد.

این قلعه به شمارۀ ۲۶۱۸۰ در سال ۱۳۸۷ در ردیف آثار ملی به ثبت رسیده است. سبک معماری این قلعه تاریخی به عصر صفویه و افشاریه باز می گردد.  از جمله آثار و ابنیه احداث شده در عصر نادری است. نقش حفاظت از شهر را بر عهده داشته است. قلعه دارای ۴ برج بزرگ و مدور گلی می باشد که دیوارهای آن محوطه را احاطه کرده اند. اخیرا توسط سازمان میراث فرهنگی  و شهرداری باغبادران مرمت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

1 × سه =

فهرست