فراخوان شرکت در مسابقه طراحی المان شهدای گمنام

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اخبار
  4. chevron_right
  5. فراخوان شرکت در مسابقه طراحی المان شهدای گمنام

شهردار باغبادران از فراخوان مسابقه طراحی المان شهدای گمنام خبر داد و گفت: این طرح باید براساس الگوهای معماری اسلامی ایرانی شکل بگیرد و دارای خلاقیت و نوآوری باشد.

حجت‌الله امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری باغبادران در نظر دارد نسبت به فراخوان مسابقه طراحی المان شهدای گمنام شهر واقع در مجموعه زیارتی، گردشگری نورالشهدا اقدام کند.

وی افزود: از تمام اساتید و صاحب‌نظران دعوت می‌شود طرح پیشنهادی خود را به شهرداری باغبادران ارائه کنند.

شهردار باغبادران با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا بیست‌وپنجم تیرماه ۱۴۰۱ است، خاطرنشان کرد: کمیته داوری متشکل از نمایندگان فنی شورای اسلامی شهر، شهرداری و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تشکیل شده است و داوری اولیه همزمان با عید سعید غدیرخم برگزار می‌شود.

امینی به نحوه ارسال آثار اشاره و تصریح کرد: نحوه ارائه توسط شرکت‌کنندگان به صورت فایل نرم‌افزاری دو بعدی و سه بعدی و انیمیشن است. به صاحب اثر برگزیده هدیه نفیسی تقدیم و اثر برگزیده در مجلات معماری و شهرسازی مطرح کشور معرفی می‌شود.

وی تاکید کرد: این طرح باید براساس الگوهای معماری اسلامی ایرانی شکل بگیرد و دارای خلاقیت و نوآوری باشد. ارتباط کالبدی و مفهومی با دفاع مقدس و شهید و به نمایش کشیدن مظلومیت، غربت و در عین حال صلابت شهدا، از دیگر ویژگی‌های طرح برتر است.

شهردار باغبادران ادامه داد: محل دفن شهدا در ارتفاع بوده و از نقاط مختلف شهر دارای دید و منظر است؛ بنابراین نورپردازی و دید در شب و روز اهمیت زیادی دارد.

امینی اظهار کرد: طرح المان باید با اقلیم و بوم کوهستانی شهر هماهنگی داشته و دارای انسجام کامل باشد. لازم است سازه طراحی شده قابلیت ماندگاری در هوای آزاد در مجاورت گرما و نور مستقیم خورشید را داشته باشد و دست‌خوش خوردگی و تغییر رنگ نشود.

وی گفت: کمیته داوری متشکل از نمایندگان فنی شورای اسلامی شهر، شهرداری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و داوری اولیه همزمان با عید سعید غدیر خم برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

5 + یک =

فهرست