ویژه برنامه روز ملی پرنده نگری در باغبادران برگزار شد.

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. دسته‌بندی نشده
  4. chevron_right
  5. ویژه برنامه روز ملی پرنده نگری در باغبادران برگزار شد.

به مناسبت ششم آذر ماه اولین پنجشنبه این ماه که بعنوان روز ملی پرنده نگری نامگذاری شده است با تشکیل کمیته پرنده نگری باغبادران با همکاری شورای اسلامی شهر ، شهرداری باغبادران و پژوهش سرای استاد منصور امینی باغبادرانی در بیشه زارهای حاشیه زاینده رود این شهر برگزار شد.*

حجت الله امینی باغبادرانی شهردار باغبادران در این باره گفت : طبق برنامه تقویمی در ایران اولین پنجشنبه آذرماه هر سال به عنوان روز ملی پرنده نگری نامگذاری شده است که امسال برای اولین بار در شهر باغبادران همزمان با این مناسبت و با تشکیل کمیته پرنده نگری باغبادران ویژه برنامه ای به صورت محدود و با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از ویروس کرونا افزود : بدلیل وجود ویروس منحوس کرونا برنامه بدون اطلاع رسانی قبلی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با حضور تعداد محدودی از فعالان حوزه محیط زیست و طبیعت گردی باغبادران برگزار شد .

وی در ادامه عنوان کرد در این برنامه متنوع پرنده نگری، الزامات پرنده نگری، گفتگو در مورد گزارش نویسی و حفظ محیط‌ زیست و اکوتوریسم منطقه مورد بحث قرار گرفت.

شهردار باغبادران در پایان مناسب ترین زمان برای پرنده نگری فصل کوچ بهاره یا پائیزه پرندگان دانست و گفت: سد چم آسمان و بیشه زارهای حاشیه رودخانه زاینده رود در باغبادران هر ساله در این فصول پذیرای پرندگان مهاجر بسیاری است که موجب شد تا کمیته ای از فعالان حوزه محیط زیست و گردشگری باغبادران تحت عنوان کمیته پرنده نگری باغبادران تشکیل دهیم.

این کمیته مردمی پس از کسب مهارت های لازم و استفاده از دانش و تجربیات پرنده شناسان کار خود را از قبیل ثبت اطلاعات از پرندگان بخش باغبادران، اطلاع‌رسانی عمومی آخرین اخبار در مورد مشاهدات موثق گونه‌های جدید و ثبت‌ جدید پرندگان کمیاب در ایران و همچنین آموزش عمومی پسا کرونا در مدارس باغبادران و اردو های تفریحی پرنده نگری دانش آموزان اقدام مینمایند.

شایان ذکر است بهار و تابستان امسال بدلیل اجرای محدودیتهای کرونایی و عدم حضور گردشکر و خلوتی محیط زیست ، باغبادران شاهد گونه های کمیاب و نادری از پرندگان بود که طی سالهای گذشته کمتر مشاهده میشدند و امسال مجدداً باغبادران و بیشه زارهای اطراف زاینده رود را مکان مناسبی برای زندگی یافتند.
این برنامه با همکاری و مشارکت انجمن پرنده نگری پژوهشسرای دانش آموزی استاد منصور امینی برگزار گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

پانزده − شش =

فهرست