شهردار باغبادران گفت: هم‌زمان با روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، احداث زورخانه در باغبادران توسط خیر نیک اندیش حاج مسعود باقری باغبادرانی از جمله خیرین مدرسه‌ساز کلید خورد.

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اخبار
  4. chevron_right
  5. شهردار باغبادران گفت: هم‌زمان با روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، احداث زورخانه در باغبادران توسط خیر نیک اندیش حاج مسعود باقری باغبادرانی از جمله خیرین مدرسه‌ساز کلید خورد.
شهردار باغبادران گفت: هم‌زمان با روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، احداث زورخانه در باغبادران توسط خیر نیک اندیش حاج مسعود باقری باغبادرانی از جمله خیرین مدرسه‌ساز کلید خورد.

حجت الله امینی باغبادرانی در گفت و گو با نبض وطن ورزش های زورخانه ای را میراثی فرهنگی و نمادی از هویت دینی، ملی و تاریخی ایرانیان دانست و اظهار کرد: ورزش زورخانه ای تلفیقی از معنویت، اخلاق، ورزش و هنر بوده که از روزگاران دور تا کنون رواج داشته و سینه به سینه به نسل امروز منتقل شده است.
وی با بیان اینکه برتری اخلاق و معنویت بیش از هر چیز دیگری در ورزش زورخانه ای تبلور دارد، افزود: ورزشکارانی که به ورزش زورخانه ای روی می آورند در ابتدا با آداب و سنن این ورزش آشنا می شوند و تلاش می کنند با پیروی از پیشوای نخستین شیعیان جهان حضرت امام علی (ع) خُلق و خوی مردانگی، مروت و جوانمردی و گذشت را مورد توجه قرار دهند.
شهردارباغبادران با بیان اینکه پرورش روح و جسم شعاری است که در ورزش باستانی مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: امروزه با گسترش رشته‌های ورزشی نو و جدید بسیاری از رشته‌های قدیمی و آیینی ایران زمین از جمله ورزش‌های زورخانه‌ای در معرض تهدید قرار گرفته و بسیاری از ورزشکاران و جامعه آماری خود را از دست داده‌ است با این حال جوانان بسیاری هستند که همچنان به این ورزش جذب شده و در مسیر فرا گرفتن آن گام بر می دارند.
وی نبود مکان مناسب و کمبود تجهیزات را دلیل توسعه نیافتگی ورزش زورخانه ای در باغبادران دانست و ادامه داد: در حال حاضر شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی جوانان و نوجوانان شهر باغبادران از این رشته ورزشی هستیم و نبود زورخانه در این شهر سبب شده است علاقه مندان به این رشته ورزشی به دیگر شهرهای شهرستان و حتی استان همجوار تردد کنند.
امینی با بیان اینکه خیرین باغبادران از جمله خیرین بنام کشور به شمار می آیند که در احداث مسجد، مجموعه‌های فرهنگی_مذهبی، دارالقرآن و دانشگاه زبانزد خاص و عام هستند،اضافه کرد: هم‌زمان با روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، احداث زورخانه در باغبادران توسط خیر نیک اندیش حاج مسعود باقری باغبادرانی از جمله خیرین مدرسه‌ساز کلید خورد.
وی عنوان کرد: این خیر نیک اندیش مدت ها به دنبال احداث زورخانه در شهر ساحلی باغبادران است اما به دلیل این‌که زمین مناسب مهیا نشده بود این مهم تا امروز به به تعویق افتاد.
شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: با همت شورای اسلامی شهر و شهرداری باغبادران زمینی مناسب با جانمایی بسیار خوب تامین شد و جهت احداث زورخانه باغبادران در اختیار خیر نیک اندیش حاج مسعود باقری که پدر ایشان نیز از پهلوانان نامی منطقه به شمار می آمد قرار گرفت تا علاوه بر زنده نگهداشتن یاد ایشان مجموعه ای برای فعالیت علاقه مندان به این رشته ورزشی احداث شود.
وی متذکر شد: ان شاالله پس از انجام خاک‌برداری زمین مذکور توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری باغبادران، در آینده بسیار نزدیک شاهد کلنگ‌زنی این مجموعه ورزشی خواهیم بود.
شایان ذکر است در سال ۱۳۹۸ مدرسه ای در شهر شاهین شهر توسط این خیر گرانقدر احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت و با احداث این مجموعه ورزشی برگ زرین دیگری به پرونده امور خیر این خیر گرانقدر افزوده خواهدشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

سه × چهار =

فهرست