آیین درختکاری در ایران از پشتوانه ای کهن برخوردار است

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. نبض وطن
  4. chevron_right
  5. آیین درختکاری در ایران از پشتوانه ای کهن برخوردار است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: آیین درختکاری در ایران از پشتوانه ای کهن با گرایش های ملی، مذهبی و سنت تاریخی برخوردار است و عید باستانی نوروز نیز با رویش گیاهان تلاقی دارد.

به گزارش نبض وطن، خدامراد صالحی در آیین کاشت نهال در شهر ساحلی باغبادران اظهار کرد: خداوند متعال طبیعت را به گونه ای آفرید که در خدمت انسان قرار گیرد، نیازهای ما را برآورده سازد و آرامش، لذّت و شادی را برای تک تک ما به ارمغان آورد از این رو روز درختکاری فرصتی برای پاسداشت حقیقی زیست بوم است تا همگان به کاشت درخت، گسترش فضاهای سبز و حفظ و نگهداری جنگل تشویق شوند.
وی افزود: آیین درختکاری در ایران از پشتوانه ای کهن با گرایش های ملی، مذهبی و سنت تاریخی برخوردار است و عید باستانی نوروز نیز با رویش گیاهان تلاقی دارد و اهمیت این مسئله زمانی نمایان می شود که در تقویم ملی روزی به این مهم اختصاص یافته و مردم با کاشت نهال به استقبال سال نو و رویش دوباره گیاهان و درختان می روند.
فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: به دلایل مختلف متاسفانه امروز تخریب محیط زیست و قطع درختان به یک چالش در جهان مبدل شده و این نوع نگرش حیات محیط زیست را در تنگناهای مختلف قرار دارد که ناشی از بی توجهی انسان ها به فرهنگ احترام به محیط زیست و منابع طبیعی بوده و این مسئله توسعه پایدار شهرها را هدف گرفته است.
وی ادامه داد: سال گذشته فعالیت های درختکاری خوبی در شهرستان لنجان و شهر ساحلی باغبادران رقم خورد و قطعا در ایام مختلف سال باید به فرهنگ سازی پرداخت تا نوعی مشارکت همگانی در کاشت درخت و حفاظت از آنها صورت پذیرد که خوشبختانه با سیاست های اتخاذ شده از سوی شهرداری باغبادران تداوم فرهنگ درختکاری در این شهر ساحلی را شاهد هستیم.
صالحی با بیان اینکه درختکاری یک بحث بوده و حفاظت از محیط زیست معقوله ای مهمتر از آن است، اضافه کرد: از آنجا که درختکاری جزء اولویت جامعه است و حفاظت از درختان موجب اهمیت و ضرورت بیشتر نسبت به کاشت درخت می شود، باید همه دستگاه ها در جهت حفاظت از درختان تلاش کنند تا کشوری زیبا و آباد برای مردم مهیا کنیم.
وی عنوان کرد: طراحی و اجرای پویش های مختلف با موضوعات متنوع مانند مقام شهدا و غیره همزمان با روز درختکاری به معنای ریشه دار بودن این سنت در باورهای مردم است برهمین اساس در پایان هفته براساس برنامه ریزی صورت گرفته به یاد ۷۵۰ شهید شهرستان لنجان ۷۵۰ نهال به صورت مشارکتی در اردوگاه شهید مطهری غرس خواهد شد و خانواده ها نیز می توانند در این برنامه مشارکت داشته باشند به نام خود و خانواده غرس درخت کنند.
فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: خانواده ها با شرکت دادن کودکان خود در این گونه برنامه ها به آنان می آموزند که چگونه درخت بکارند و از آنها مراقبت کنند.

آیین درختکاری در ایران از پشتوانه ای کهن برخوردار است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

9 + 3 =

فهرست