شهردار باغبادران از اجرای بیش از ۵۰ المان شهری توسط هنرمندان بومی این شهر خبر داد.

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اخبار
  4. chevron_right
  5. شهردار باغبادران از اجرای بیش از ۵۰ المان شهری توسط هنرمندان بومی این شهر خبر داد.

به گزارش نبض وطن، حجت الله امینی با بیان اینکه شهرداری باغبادران در دوره پنجم مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به زیباسازی و توسعه المان‌های شهری با نگاه کارشناسی شده داشته است، اظهار کرد: بافت‌های شهری ایران در طول تاریخ همراه با تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با تغییر شکل و شالوده مواجه بوده و این مسئله سبب شد شهرداری باغبادران به سمت ایجاد ترکیب بصری مناسب شهری گام بردارد تا ناهمگونی به وجود آمده را کاهش داده و از آلودگی بصری شهر کاسته شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت استفاده از نمادهای قدیمی و هویت بخش فرهنگی در توسعه و تقویت کمی و کیفی مبلمان و سیمای شهری، شهرداری باغبادران تلاش کرده است با استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی شهر و میدان دادن به آنها از نمادهای مختلف در راستای زیباسازی فضاهای شهری استفاده کند.

شهردار باغبادران تصریح کرد: با توجه به نقش زیباسازی منظر شهر در افزایش نشاط شهروندان در ایام نوروز، توجه ویژه‌ای به زیباسازی و فضاسازی محیطی با نصب المان‌های مختلف همچنین نورپردازی سطح شهر داشته‌ایم تا از یک سو شاهد پیوند هنر با شهرسازی باشیم و از سوی دیگر پایداری شهر به واسطه این پیوند رقم بخورد.

وی با بیان اینکه نقاشی‌های زیبا روی دیوارهای شهر زیبایی خاصی را خلق می‌کند، ادامه داد: مدیریت شهری باغبادران برای زیباسازی شهر فراتر از ایجاد فضای سبز شهری گام برداشته و با استفاده از ظرفیت هنرمندان شهر تصاویر بهار باغبادران را بر دیوارهای شهر نقاشی کردند تا روحی تازه به شهر بخشیده شود.

امینی با اشاره به اجرای بیش از ۵۰ المان شهری توسط هنرمندان بومی شهر باغبادران، اضافه کرد: در راستای اجرای المان‌های شهری به هنرمندان بومی شهر اجازه داده شد المان‌ها را خود ایده‌پردازی، طراحی و اجرا کنند و مدیریت شهری در ایده‌پردازی و اجرا دخالت چندانی نداشت تا آنان بتوانند آنچه در ما فی الضمیر خود دارند را به مرحله اجرا برسانند و آثار هنری خلق شده را در معرض عموم شهروندان قرار دهند.

وی عنوان کرد: هنرمندان بومی شهر باغبادران ظرفیت آن را دارند تا در حفظ زمینه‌های مختلفی چون فرهنگ، ارزش‌ها و باورهای سنتی شهر، مدیریت شهری را یاری کنند تا با گره‌زدن هنر به کالبد شهر علاوه بر افزایش زیبایی‌های بصری و بهبود منظر شهری، آرامش و نشاط شهروندان افزایش یابد.

شهردار باغبادران با اشاره به استفاده از گل‌های تولید شده در گلخانه مکانیزه شهرداری برای زیباسازی شهر، خاطرنشان کرد: شهرداری با احداث گلخانه مکانیزه، به سمت پویایی بیشتر فضای سبز شهری، کاهش و صرفه‌جویی اقتصادی در هزینه‌های مدیریت شهری گام برداشت و در این مسیر موفق به اخذ گواهی تولید گلخانه‌ای از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان شد.

وی یادآور شد: احداث شهرک گلخانه مکانیزه در شهر باغبادران سبب شد علاوه بر حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه‌ها، بالندگی و زیبایی فضای سبز شهری و گسترش آن شاهد باشیم به گونه‌ای که صد در صد گل‌کاری انجام‌شده در سطح شهر با استفاده از گل و گیاه تولید شده در گلخانه شهرداری انجام گرفت.

پیوند هنرمندان بومی و شهرداری باغبادران در زیباسازی شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

شانزده − 10 =

فهرست