بخشودگی ۶ ماه عوارض کسب و پیشه در باغبادران

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اخبار
  4. chevron_right
  5. بخشودگی ۶ ماه عوارض کسب و پیشه در باغبادران
شهردار باغبادران گفت: با توجه به محدودیت‌های ابلاغ شده از ابتدای سال جاری و ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ و طولانی شدن مدت آن، مشکلات اقتصادی کسبه افزایش دوچندانی داشت از این رو شهرداری باغبادران پیشنهاد کاهش ۵۰ درصدی عوارض کسب و پیشه را در نظر گرفت.

به گزارش نبض وطن، حجت الله امینی باغبادرانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای پیشگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا یکی از مهمترین اقداماتی به شمار می‌آید که نقش مهمی را در کاهش شمار مبتلایان ایفا می‌کند و بر همین اساس شهرداری باغبادران طی ماه‌های اخیر نگاه ویژه‌ای به اصل آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی در این حوزه داشته است.

وی با تقدیر از همکاری اصناف و بازاریانی که با احساس مسئولیت در قبال شهروندان، واحدهای صنفی خود را تعطیل کردند، افزود: خوشبختانه شهروندان شهرستان لنجان خصوصاً شهروندان باغبادران همکاری بسیار خوبی در اجرای مصوبات ستاد کرونای استان و شهرستان داشته‌اند و در این بین احساس مسئولیت و همکاری اصناف در تعطیلی محل کسب در راستای کاهش ترددها و افزایش تاب‌آوری شهرها بسیار قابل توجه بوده است.

شهردار باغبادران با بیان اینکه بر اساس گزارشات ارائه شده نقش کسبه و بازاریان در شیوع کرونا نقش محدودی است، تصریح کرد: بازاریان شهر در یک حرکت بسیار ارزشمند در راستای کاهش تجمعات و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، واحدهای صنفی خودشان را تعطیل کردند از این رو شهرداری با هدف تشویق کسبه در راستای همراهی این قشر تأثیرگذار با اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا تصمیم به بخشودگی شش ماه عوارض کسب و پیشه گرفت.

وی ادامه داد: به دلیل مصادف شدن محدودیت‌های کرونایی با ایام نوروز و تأثیر آن بر بازار شب عید و همچنین درآمد مشاغلی که در شهر باغبادران وابستگی بسیاری به حضور گردشگران دارد علاوه بر بخشودگی عوارض کسب و پیشه، مستأجران شهرداری از پرداخت اجاره بها معاف شدند و این مهم به الگویی در سراسر کشور تبدیل شد چراکه بیشترین بخشش عوارض را شهرداری باغبادران به کسبه ارائه داد.

امینی اضافه کرد: با توجه به روند افزایش شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ابلاغ شده از ابتدای سال جاری و ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ و طولانی شدن مدت ان‌ها مشکلات اقتصادی کسبه افزایش دوچندانی داشت از این رو شهرداری باغبادران پیشنهاد کاهش ۵۰ درصدی عوارض کسب و پیشه را به شورای اسلامی شهر ارائه داد تا همراهی لازم را با اصناف داشته باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به موافقت اعضای شورای اسلامی شهر باغبادران با بخشودگی ۵۰ درصدی عوارض کسب و پیشه چنانچه اصناف و بازاریان تا پایان سال عوارض خود را پرداخت کنند از این بخشودگی عوارض بهره مند خواهند شد.

شهردار باغبادران با تاکید بر لزوم همکاری و احساس مسئولیت همه آحاد مردم در جهت قطع زنجیره انتقال شیوع ویروس کرونا، گفت: جلوگیری از همه گیری کرونا نیازمند یک کار جمعی هستیم از این رو نیاز است آحاد شهروندان، مسئولان و بازاریان دست در دست یکدیگر داده تا علاوه بر کاهش زحمات پرسنل درمان به حفظ سلامت شهروندان کمک شود.

امینی یادآور شد: شهرداری باغبادران در کنار بسته تشویقی کاهش عوارض کسب و پیشه در سال ۱۴۰۰، بخشودگی اجاره‌بهای امکان تحت مالکیت شهرداری را برای آن دسته از مشاغل که مستأجر شهرداری باغبادران بوده‌اند در نظر گرفته است که در پایان محدودیت‌ها در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد تا گره از مشکلات آنان باز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

یک × یک =

فهرست